نقد جاعلان تاریخ ایران

در این وبلاگ با ارائه سند و مدرک تاریخی،به نقد و رسوا نمودن جاعلان تاریخ ایران میپردازیم

نقد جاعلان تاریخ ایران

در این وبلاگ با ارائه سند و مدرک تاریخی،به نقد و رسوا نمودن جاعلان تاریخ ایران میپردازیم

دروغ غیاث آبادی در باره چند همسری کوروش بزرگ

چندی پیش مجله همشهری جوان تک همسر بودن کوروش مورد نقد قرار داد. نگارنده معتقد بود که کوروش سه همسر داشته است و تک همسر بودن او را نوعی افسانه دانست.

می توان گفت تقریباً این بخش مستقیماً از سایت آقای رضا مرادی غیاث آبادی کپی شده است. گاهی وقت ها احساس می کنم که آقای غیاث آبادی با ماشین زمان به گذشته سفر کرده است!! چرا که نکات مبهم زندگی کوروش را با قاطعیت تمام می گوید. مطلب وی که در مجله همشهری جوان هم آمده است؛ بدین شرح است:

ادامه مطلب ...

فرضیه غلط غیاث آبادی در باره کعبه زرتشت

در زیل مطلبی که یکی از دوستان راجع به نظریه رضا مرادی غیاث آبادی راجع به کاربری نجومی و گاهشماری کعبه زرتشت ،پرسیده بود و جویای چگونگی کاربری رصد خانه ای این بنا شده بود ،یکی از دوستان چنین پاسخ دادند که ما نیز بدون دخل و تصرف می آوریم:
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
"خود لفظ رصد خانه به خودی خود مفهوم کاربردی چنین بنا هایی را می رسانند . حال ببنید کعبه ی زرتشت با کدام معیار یک رصد خانه است ؟ جبهه ی شمالی این بنا به کوه چسبیده است در نمای جنوبی بنا نیز هیچ گونه منفذ و نقطه ی دیدی وجود ندارد . حال آنکه کسی از رصد کردن کوچک ترین تجربه ای داشته باشد به اینکه دید داشتن به افق شمالی و جنوبی در آسمان شب چقدر مهم است آگاه است . در واقع ایشان تمام نتیجه گیری های خود را از بحث سایه اندازی خورشیدی گرفته است . یعنی رصد خانه ی ایشان یک رصد خانه ی روزکار است ( !!!!) و حتی اگر چنین هم باشد (!) باز هم استفاده کلمه ی رصد خانه برای چنین بنایی عمق فاجعه را نشان می دهد. به واقع رصد کننده ی ساخته پرداخته ی این آقا هیچ گاه چیزی را رصد نمی کرده است بلکه سایه ی بنا را دنبال می کرده است .

تا آنجایی که من می دانم ایشان اگر هم بر چنین کاربری اصرار داشتند باید از کلمه ی شاخص آفتابی به جای رصد خانه استفاده می کرد . پس ما با یک شاخص بزرگ آفتابی سرو کار داریم که چون کفاف نمی داده یکی را هم عینا در پاسارگاد ساخته بودند . در صمن یاد آور می شوم برای ساخت شاخص های آفتابی اصلا نیازی به ساخت چنین بنای بزرگی نیست . یک نکته دیگر هم یاد آور شم و تمام . دقت کنید که در مباحث این آقا جای آسمان شب به کلی خالی است در حالی که تمام اسناد کهن نشان می دهند منجمان باستان بیشتر محاسبات خود را بر پایه ی رصد آسمان شب انجام می دادند"
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
با سپاس از این دوست گرامی....

نقد حرفهای نادرست و غیر مستند غیاث آبادی

این نوشتار کامل با منابع مستند پاسخیست به ایران ستیزانی که تاریخ را به کام نژاد پرستان پانترکیسم جعل میکنند این نوشتار برای آگاهی هم میهنان منتشر میشود
دوستان ایرانی باید بدانند که تاریخ ایران به طور مستند نوشته شده است و نه به طور احساساتی که هرکسی بخواهد به آن تهمت کند و ناسزا گوید. اما بدبختانه ایرانیان هنوز آگاهی نیافتند که چگونه این تاریخ مستند را درک کنند و از کجا یابند. به طور ساده:
منابعی مانند گوگل اسکالار و نوشتارهای پروفسورهای تاریخ در دانشگاه-های بزرگ جهان همواره مورد نظر محققان است. اما نوشتارهای روزنامه-ای / وبلاگی و غیره, هیچ ارزشی علمی ندارد. نوشتار کسانی که دکترا ندارند و جزو دانشگاه معتبر نیستند ..هیچ ارزش علمی در رابطه با تاریخ مستند ایران ندارد. یعنی نوشتارهای شعارگونه وبلاگی (چه بر ضد تمدن ایران چه بر سود تمدن ایران) را نمیتوان برای تز تاریخ اورد یا از آنها در مبحث آکادمیک استفاده کرد. بنابراین در اینجا تنها کوشش شده است که از منابع آکادمیک استفاده شود (یعنی منابعی که متخصصان دانشگاهی نوشتند) و قضاوت را بر عهده خوانندگان وامیگذارم:
در مورد غیاث آبادی که حتی دکترا ندارند و نویسنده هیچ متن علمی انگلیسی در مجلات معتبر جهانی نیست, همینطور است. برای نمونه پورپیرار/زهتابی/غیاث آبادی/صدیق/شاملو و غیره کسانی نیستند که در تاریخ رسمی بشر نقشی داشته باشند.
حال در مورد وبلاگ غیاث آبادی من چند نظر میدهم.


ادامه مطلب ...

رنج های بشری،یا دروغ پردازیهای غیاث آبادی


اقای غیاث ابادی دریکی از اخرین مقالات رنج های بشری ادعایی عجیب و سخن غریب دیگری بیان کرده ونوشته اند:

رنج‌های بشری ۱۴۵: کورش بزرگ و نابودی همیشگی کادوسیانرضا مرادی غیاث آبادیدوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱یکی دیگر از کشورها و تمدن‌هایی که به دست کورش بزرگ و با تهاجم سپاه پارسی او برای همیشه نابود شد، تمدن درخشان گیلان باستان یعنی کادوسی/ کادوسیان بود که در جنوب‌غربی دریای کاسپی/ دریای مازندران جای داشت.
ادامه در ادامه مطلب...
ادامه مطلب ...

اسناد سازمان ملل متحد در باره نام خلیج فارس

در این بخش اسنادی از سازمان ملل متحد در اختیار خوانندگان قرار میدهیم که در همه آنها بر کاربردنام واقعی «خلیج فارس» تاکید شده است....
همچنین لینک تصاویر بیانیه های سازمان ملل متحد در مورد خلیج فارس و منع از جعل نام این دریا تقدیم میشود.

UNITED NATIONS Working Paper

GROUP OF EXPERTS ON No. 61

GEOGRAPHICAL NAMES

 

Twenty-third Session

Vienna, 28 March – 4 April 2006

Item 14 of the Provisional Agenda:

Activities relating to the Working Group

on Exonyms

Historical, Geographical and Legal Validity of the Name: PERSIAN GULF

Prepared Working Group on Exonyms, Iran

1

Historical, Geographical and Legal Validity of the Name :

PERSIAN GULF

Introduction

Geography, as the most ancient human knowledge is an applied science which has different

aspects. It studies the reciprocal relation of man and nature and provides the results to the

users in the form of documents in writing, books and maps.

The names of features and phenomena including natural or man made ones have been

considered by geographers for a long time, therefore similar features are distinguished by it.

ادامه مطلب ...